Kraków -Dębica wycieczka drezyną PKP PLK

Wycieczka po modernizowanej linii kolejowej E-30 z Bochni do Dębicy zorganizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe.

12 Maja 2016 r. specjalna osobowa drezyna zabrała nas z Bochni na wycieczkę po infrastrukturze kolejowej modernizowanej linii. Przejazd ten zorganizowało Biuro Rzecznika Prasowego PKP PLK S.A. , a ja byłem jednym z inicjatorów zorganizowania tego przejazdu. Celem wycieczki dla dziennikarzy i fotoreporterów było jak najrzetelniejsze pokazanie co dotychczas zrobiono na tej linii i co jest jeszcze do zrobienia. Zaznaczam , że moje spojrzenie jest całkowicie niezależne, nie jestem związany w jakikolwiek sposób z PKP, firmami zatrudnionymi przy modernizacji , a występuję tu jako skromny miłośnik kolei.


uploaded_img/dr1.jpg

Punktualnie o 10-tej dosiedliśmy się w Bochni, bowiem drezyna z dziennikarzami jechała z Krakowa. Na foto widoczny wyjazd z Bochni , a po lewej bocznica do Stalproduktu

uploaded_img/dr2.JPG

Jazda drezyną umożliwia obserwacje szlaku, otoczenia wokół pojazdu co u kogoś, kto przyzwyczajony jest do bocznego okienka wagonu pasażerskiego, wywołuje ekscytację z samego faktu obserwacji czegoś , czego się nigdy z takiej perspektywy nie widziało. Szlak kolejowy widoczny na zdjęciu został zbudowany na nowo, na trasie ekrany akustyczne założono na 72 km.

uploaded_img/dr3.JPG

Bezpieczeństwo, zlikwidowano 49 przejazdów kolejowych w poziomie szyn, zmodernizowano 15 z nich. Linia ta na przestrzeni 160 lat swego istnienia była świadkiem wielu tragedii ludzkich na przejazdach, choćby wspomnieć Janusza Kuliga,wybitnego rajdowca , który zginął na niezamkniętym przejeździe kolejowym w Rzezawie.

uploaded_img/dr4.JPG

My i nasza drezyna KOLZAM na stacji w Brzesku- Okocim, dawniej Słotwiny. Stacja kolejowa bardzo urosła, zostały przedłużone bocznice do 750 metrów.

uploaded_img/dr5.JPG

Powodem postoju w Brzesku były odwiedziny na nastawni. Nowoczesny budynek, wewnątrz którego umieszczono skomputeryzowane urządzenia sterowania ruchem pociągów. Na osobnych monitorach obraz z wielu kamer rozmieszczonych na przejazdach kolejowych , rozjazdach itp. Czyściutko, pachnąco i bardzo nowocześnie...

uploaded_img/dr6.JPGuploaded_img/dr9.JPG

Na odcinku Biadoliny - Bogumiłowice trasa przebiega równolegle do autostrady, imponująca infrastruktura nowoczesnego państwa. Od grudnia 2016 r. prędkość dopuszczalna na tym odcinku łącznie z łukami będzie wynosić 160 km/h . Samochody jadące autostradą przegrają wyścig z koleją...

uploaded_img/dr10.JPG

Fachowcy z PKP PLK wyjaśniali nam wszystko podczas jazdy drezyną, tutaj w trakcie przejazdu pod przejściem dla zwierząt , wspólnym dla torów i autostrady.


uploaded_img/dr11.JPG

Most na Dunajcu, konstrukcja została zachowana, torowisko zmodernizowano. Most długości 456 metrów, obecna konstrukcja z 1949 r.Wiele razy, podczas kolejnych wojen, most był niszczony. Także powódź w 1934 r. kompletnie zniszczyła konstrukcję.


uploaded_img/dr23.JPGuploaded_img/dr12.JPG

Następny postój to stacja w Mościcach. Wizyta na peronach i nastawni.

uploaded_img/dr13.JPG

Most nowo wybudowany na rzece Biała.


uploaded_img/dr21.JPG

uploaded_img/dr25.JPG

Tarnów to kompletna przebudowa stacji, wiaduktów, tunelu jak widac jest jeszcze wiele do zrobienia...

uploaded_img/dr26.JPG


uploaded_img/dr14.JPG

Tarnów, budowany wiadukt na ul. Tuchowskiej.

uploaded_img/dr22.JPG

Na szlaku do Dębicy spotykamy kilka wiaduktów drogowych , które zastąpią dotychczasowe przejazdy kolejowe.

uploaded_img/dr15.JPG

Most na Wisłoce przed Dębicą.

uploaded_img/dr24.JPG

Wjazd do Dębicy i koniec wycieczki. Z powrotem byliśmy punktualnie o 15-tej.

Człowiek ma to do siebie, że się do nowego szybko przyzwyczaja, zapominając o dawnych niedogodnościach i dziadostwie. Cała Bochnia biedziła się kiedyś mają dosłownie "dziury pod torami" zamiast przejazdów. Kilka lat remontów które trochę sparaliżowały ruch między Bochnia północną, a południową i jest efekt! Jazda samochodem nawet w godzinach szczytu na ul. Partyzantów jest płynna i szybka. A to tylko jeden z aspektów modernizacji naszej linii kolejowej , kiedyś Galicyjskiej Linii Karola Ludwika. Poniżej slajd zrobiony przeze mnie, a dotyczący bocheńskich przejazdów przez tory.


uploaded_img/dr27.png


Wycieczka była interesująca, pouczająca i świetnie zorganizowana, dziękuję w imieniu swoim i pozostałych uczestników Rzecznikowi Prasowemu PKP PLK.
Mój filmik z przejazdu: KLIKNĄĆ!


uploaded_img/dr17.JPG